Swisscom veräussert indirekte Beteiligung an Cesky Telecom

05. Dezember 2003

Telsource NV, das Joint Venture von Swisscom mit KPN, veräussert ihre Minderheits-beteiligung von 27% an Cesky Telecom zu einem Preis von CZK 255 pro Aktie. Der Anteil von Swisscom am Verkaufserlös beträgt zu heutigen Umrechnungskursen rund CHF 500 Mio. (inklusive greenshoe).

In einem beschleunigten Bookbuilding-Verfahren wurden die Aktien durch ein Bankensyndikat internationalen Investoren angeboten. Der Anteil von Swisscom am Verkaufserlös sowie rund CHF 120 Mio. aus der ausserordentlichen Dividende 2003 von Cesky Telecom erhöhen den Equity Free Cash Flow (EFCF) von Swisscom in 2003. Gemäss der Ausschüttungspolitik wird der EFCF vollständig mittels Dividende und Aktienrückkauf an die Aktionäre ausgeschüttet. Genauere Angaben über die Höhe, Form und den Zeitpunkt der Ausschüttung werden bei der Veröffentlichung des Jahresergebnisses am 24. März 2004 bekannt gegeben.

TelSource ist ein Joint Venture, an dem KPN zu 51% und Swisscom zu 49% beteiligt sind. Telsource wurde 1995 durch den Tschechischen Staat als strategischer Partner von Cesky Telecom ausgewählt. Im Rahmen der späteren Neuausrichtung der internationalen Strategie von Swisscom wurde Cesky Telecom als finanzielle Beteiligung geführt.

Bern, 5. Dezember 2003

Disclaimer:

This announcement is for information purposes only and is not an offer to sell, or the solicitation of an offer to buy, any securities.

The distribution of this announcement and the offer and sale of securities of Cesky Telecom in certain jurisdictions may be restricted by law. Any persons reading this announcement should inform themselves of and observe any such restric­tions.

THIS PRESS RELEASE IS NOT AN OFFER OF SECURITIES FOR SALE IN THE UNITED STATES. THE OFFER AND SALE OF SECURITIES OF CESKY TELECOM REFERRED TO IN THIS PRESS RELEASE HAVE NOT BEEN, NOR WILL THEY BE, REGISTERED UNDER THE UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933 AS AMENDED (THE "SECURITIES ACT") AND THE SECURITIES MAY NOT BE OFFERED OR SOLD IN THE UNITED STATES ABSENT REGISTRATION OR AN EXEMPTION FROM REGISTRATION UNDER THE SECURITIES ACT. ANY PUBLIC OFFERING OF SECURITIES OF CESKY TELECOM TO BE MADE IN THE UNITED STATES WOULD HAVE TO BE MADE BY MEANS OF A PROSPECTUS THAT WOULD CONTAIN DETAILED INFORMATION ABOUT THE ISSUER OF THE SECURITIES AND ITS MANAGEMENT, AS WELL AS FINANCIAL STATEMENTS.

In addition, this announcement is directed only at persons who (i) are outside the United Kingdom or (ii) have professional experience in matters relating to investments or (iii) are persons falling within Article 49(2)(a) to (d) ("high net worth companies, unincorporated associations, etc.") of The Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2001 (all such persons together being referred to as "relevant persons").  This announcement must not be acted on or relied on by persons who are not relevant persons.  Any investment or investment activity to which this announcement relates is available only to relevant persons and will be engaged in only with relevant persons.

In the Czech Republic, this announcement is solely directed at institutional investors within the meaning of Section 5(1) (investment companies, investment funds, pension funds, insurance companies etc.) of Act No. 15/1998 Coll. on the Securities Commission, as amended ("institutional investors") and must not be acted on or relied on by persons who are not institutional investors.