Swisscom vende la sua partecipazione indiretta in Cesky Telecom

05 dicembre 2003

TelSource NV, la joint venture tra Swisscom e KPN, vende la propria partecipazione di minoranza in Cesky Telecom, pari al 27%, a un prezzo di CZK 255 per azione. Del ricavato della vendita, al cambio corrente andranno a Swisscom circa 500 milioni di CHF (includendo greenshoe).

Un consorzio bancario ha offerto le azioni a investitori internazionali nell'ambito di una procedura accelerata di bookbuilding. La quota del ricavato della vendita spettante a Swisscom insieme ad una somma pari a circa 120 milioni di CHF derivante dal dividendo straordinario 2003 di Cesky Telecom andranno ad aumentare l'Equity Free Cash Flow (EFCF) di Swisscom nel 2003. Conformemente alla politica di distribuzione degli utili, l'EFCF verrà totalmente corrisposto agli azionisti sotto forma di dividendi e riacquisto di azioni. Indicazioni più precise circa l'ammontare, le modalità e la data della distribuzione verranno rese note il 24 marzo 2004 quando verrà pubblicato il risultato d'esercizio.

TelSource è una joint venture alla quale partecipano KPN e Swisscom rispettivamente nella misura del 51% e del 49%. Nel 1995 la Repubblica Ceca scelse Telsource come partner strategico di Cesky Telecom. Nell'ambito del successivo riorientamento della strategia internazionale di Swisscom, Cesky Telecom è stata gestita come partecipazione finanziaria.

Berna, 5 dicembre 2003

Disclaimer:

This announcement is for information purposes only and is not an offer to sell, or the solicitation of an offer to buy, any securities.

The distribution of this announcement and the offer and sale of securities of Cesky Telecom in certain jurisdictions may be restricted by law. Any persons reading this announcement should inform themselves of and observe any such restric­tions.

THIS PRESS RELEASE IS NOT AN OFFER OF SECURITIES FOR SALE IN THE UNITED STATES. THE OFFER AND SALE OF SECURITIES OF CESKY TELECOM REFERRED TO IN THIS PRESS RELEASE HAVE NOT BEEN, NOR WILL THEY BE, REGISTERED UNDER THE UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933 AS AMENDED (THE "SECURITIES ACT") AND THE SECURITIES MAY NOT BE OFFERED OR SOLD IN THE UNITED STATES ABSENT REGISTRATION OR AN EXEMPTION FROM REGISTRATION UNDER THE SECURITIES ACT. ANY PUBLIC OFFERING OF SECURITIES OF CESKY TELECOM TO BE MADE IN THE UNITED STATES WOULD HAVE TO BE MADE BY MEANS OF A PROSPECTUS THAT WOULD CONTAIN DETAILED INFORMATION ABOUT THE ISSUER OF THE SECURITIES AND ITS MANAGEMENT, AS WELL AS FINANCIAL STATEMENTS.

In addition, this announcement is directed only at persons who (i) are outside the United Kingdom or (ii) have professional experience in matters relating to investments or (iii) are persons falling within Article 49(2)(a) to (d) ("high net worth companies, unincorporated associations, etc.") of The Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2001 (all such persons together being referred to as "relevant persons").  This announcement must not be acted on or relied on by persons who are not relevant persons.  Any investment or investment activity to which this announcement relates is available only to relevant persons and will be engaged in only with relevant persons.

In the Czech Republic, this announcement is solely directed at institutional investors within the meaning of Section 5(1) (investment companies, investment funds, pension funds, insurance companies etc.) of Act No. 15/1998 Coll. on the Securities Commission, as amended ("institutional investors") and must not be acted on or relied on by persons who are not institutional investors.